Perşembe, Eylül 22, 2016

Renaissance

Ben kaplumbağalar üzerinde araştırma yapan bir bilimadamı yada bu canlıların sağlık sorunları konularında yüksek deneyimi tecrübeleri olan birisi değilim. Sadece bir zamanlar hata yaparak aldığım 2 kaplumbağaya elimden geldiğince bakmaya çalışıyorum çünkü yapamadım doğaya salamadım. İlk yıllar çok araştırırdım çok okurdum ama artık onuda yapamıyorum.

Yıllar önce bu blogu açarken soru cevap olmasını düşünmemiştim. Sadece internette araştırma yaparken toparladığım bilgileri yazacağım bir blog olacaktı. Yıllar içinde ilgim azaldı tek tük yazılar yazdım , bazen uzun aralar verdim , hiç ilgilenmedim. Yorumların soruların uzun zaman farkına bile varamıyordum çoğu kez.

Eğer dikkat edilirse ilk yazdığım yazılar 2006 yıllarından , yani tam 10 sene önceki yazılarım.
O yazıları değiştirmedim yazdığım gibi aynen bıraktım. İlk günler konuya bakış açım bugüne göre daha farklıydı bunu sizde rahatça algılayabilirsiniz.

O zamanlar eve değişik tür kara kaplumbağalarından arıyor vede ayrıca birkaç tanede su kaplumbağası almak istiyordum. Hatta bu iş için büyük ebatlı bir akvaryum aldım. Pompalı şelaleli akarsulu köpükten arazi modelleri üstünde çalışmaya başladım. Kolay değildi tecrübem yoktu yaptıklarımı beğenmiyordum iş uzadıkça uzadı. Fakat bu uzamanın bana çok büyük faydası oldu.
O geçen süre içinde forumlarda ölen kaplumbağaları ve yabancı sitelerdeki sorunları okudukça çözümü olmayan sorunları gördükçe nasıl bir hata yaptığımı anladım. "Kaplumbağa almayın" yazımda bu konuya biraz değinmiştim.

Bilinçlendim ve değiştim. Ben bu değişimime şakayla karışık Renaissance ( Rönesans , aydınlanma çağı ) diyorum. Su kaplumbağası almaktan ve Trakya kaplumbağası (Hermanni boetgeri ) aramaktan vazgeçtim. Arazi modellerimi imha ettim. Forumlarda neden eve su +kara kaplumbağası alınmaması gerektiğini , bu ticaretin neden durması gerektiğini izah etmeye çalıştım. Çoğu kez itiraz edildi bazen kavgalar çıktı , destek verenlerde oldu. Sonunda yıllar geçti bu güne geldik su kaplumbağası ithalatı yasaklandı.

Şu aralar malesef sürüngen ve kaplumbağa forumları ya silindi yada yetersiz kaldı.  İnsanlar sorularına yeterli cevap bulamaz oldular.
Bu konularda sorulan sorulara uzaktan doğru birşeyler önermek gerçekten zor. Çok düşünüyorum ve cevap yazmakta zorlanıyorum çünkü o minik canlıları umursuyorum.

2006-2007 yıllarında forumlarda yazdığım 2 yazıyı bloga eklemeye karar verdim. UVB-Kalsiyum ve kaplumbağalar arasındaki ilişki ve de Kış uykusu hakkında bilgi veren yazılar.

Soruları olanlara bir fikir verir diye umuyorum.

Frozen 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.