Salı, Haziran 27, 2006

KAPLUMBAĞA İLE YAŞAMAK

Hiç aklımda yokken ilk kaplumbağamı aldım eve geldim.Eski bir akvaryumum vardı 70*35*25 boyutlarında , onun içinde ona basit bir yuva yaptım. Daha henüz kaplumbağa hakıında hiç birşey bilmiyorum.İnternete girdim ve araştırmaya başladım bir çok şeyi internetten yerli yabancı sitelerden öğrendim. Özellikle yabancı sitelerde kaplumbağa ile ilgili çok doğru ve yeterli bilgiler buldum.İşin acı tarafı bizim ülkemize has bu kaplumbağa hakkında ki bilgileri ingilizlerden öğrenmekti.Bu konuda yazışabileceğiniz yerli pet forumları var ama ciddi bir Türkçe bilgi sitesi yok.İngilizin hayat bakışıyla Türkün hayata bakışı arasındaki fark işte burada.Adamlar herşeyi kurcalıyor hiç bir noktaya boş vermiyorbiz ise onlardan görene kadar hiçbir konuyu önemsemiyoruz.Konu ile ilgili amatör bazı kişiler ufak tipte siteler yapmış olsalarda bu konuda ciddi kalıcı bilimsel Türkçe bir bilgi kaynağı mevcut değil.Ama biraz oradan biraz buradan derken sonunda kara kaplumbağası hakkında yeterli bir bilgiye sahip oldum.
Her canlı gibi onunda kendine özgü yaşam özellikleri ve gereksinimleri var.Eğer alt tarafı bir kaplumbağa , onu bir kutuya koyarım ve yeşillik ile beslerim bir köşede yaşar gider derseniz yanılırsınız çünkü bir süre sonra kaplumbağanızın rahatsızlanması ve ölmesi kaçınılmazdır.Kaplumbağa ile birlikte yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor.
Ona evinizin bir köşesinde ayırabileceğiniz en büyük hacimde bir yaşama alanı -terraryum -yapmanız gerekiyor.Doğru besinler ile beslenmesini , yaşamı için gerekli vitamin ve mineralleri almasını ve düzenli güneş ışığı görmesini sağlamanız çok önemli .Bu konuda titizlenmelisiniz çünkü eğer hasta olursa tedavi edilmesi çok daha zahmetli ve güç.

2 yorum:

  1. kara kaplumbaga besliyorum hareketsiz ve hep uyuyor yemek yedigini bile gormedim marul avokado cilek muz veriyorum ama hic yemiyor yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba bende besliyorum en sevdigi yemek salatalik

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.